Smrt prvního nepozorného chodce a co se od té doby stalo

Nepozorných chodců je stále více. Mnohé dopravní nehody jsou způsobeny tím, že jsou nepozorní především chodci, nikoliv řidiči automobilů. Chodci totiž velice často přeběhnou silnici, aniž by na semaforu skočila zelená. Mnohdy se při přecházení silnice nerozhlíží, nechávají všechno v rukou osudu. Samozřejmě to není dobré, mnozí řidiči nestihnou včas zareagovat. Největším problémem jsou jízdy v noci, kdy řidiči nevědí, kdo se na silnici pohybuje, pokud chodec nemá reflexní prvek, který je mimochodem ze zákona povinností. Je však zajímavé, že i když každým rokem přibývá nezodpovědných a nepozorných chodců, myslelo se na ně už dávno před stoletím.

Nepozorní chodci jsou zkrátka a dobře problémem, který nás sužuje už několik let. V současné době auta nemají žádnou zábranu proti nepozorným chodcům, ale v minulosti to bylo jinak. Automobily byl vybaveny nárazníky, které byly o velikosti radlice a které byly vyplněny sítí či plachtou. Měly zachytit člověka, který například skočil pod automobil nebo který se nerozhlédl a chtěl přejít silnici.

Samozřejmě nemůžeme říct, že funkčnost byla stoprocentní. Spíše byla diskutabilní než stoprocentně efektivní.

Od kdy byla auta vybavena nárazníky o velikosti radlice?

Automobily se začaly upravovat od doby, kdy pod koly auta zemřel první nepozorný chodec. To se stalo roku 1896, kdy obětí byla žena, a to Londýňanka Bridget Driscollová. Ta bohužel patřila mezi nepozorné chodce, kteří se zapomínají před přechodem silnice rozhlédnout.

V tu chvíli všem došlo, že takových chodců stále přibývá. Proto bylo třeba se proti těmto řidičům pořádně vyzbrojit.

Automobily se začaly upravovat

Jak jsme zmínili, od toho roku započaly úpravy automobilů, které měly chodce ochránit v případ nárazu. První síťovaný nárazník byl na automobil namontován roku 1907. Samozřejmě od té doby začaly podobné nárazníky na automobilech jenom přibývat, později se dokonce objevil systém, který řidiče zavčasu upozorní na nepozorného řidiče.